Zoeken

zaterdag 21 januari 2017

Ik ben jarig. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet gezoend word?

Dit is waarschijnlijk enkel herkenbaar voor de sociaal ongemakkelijken onder ons. Waar de een bijna op iemand afrent om maar een lekkere dikke smakkerd te krijgen (a.k.a. ieders tante), ontwijkt de ander deze het allerliefst. Een bekende van ons was laatst jarig en vroeg de damesch van A.C.C. om hulp:

“Help. Ik ben vandaag jarig en moet naar m’n werk. Hoe voorkom ik dat ik gezoend word door mijn collega’s?”




Naast sociaal ongemak heeft deze persoon ook nog eens lichtelijk last van smetvrees. De horror! Kijk: een kus op de wang krijgen van een goede vriendin is het een, maar door bijna wildvreemden omhelst en bespuugd worden is het ander. Het meest ongemakkelijke moment van werken op je verjaardag is wanneer je binnenkomt op de werkvloer in de ochtend. Dat ene extraverte meisje van het kantoor slaakt een gil: “OMG GEFELICITEEEEERD”. Iedereen stopt met werken en draait zich naar je toe. Deze meid (“kom hier jarige jet!!!”) geeft je vervolgens drie dikke pakkerds. Bij de anderen zie je in hun blik: “oh ja, nu moet ik ook”. En je krijgt vervolgens twintig mensen om je heen met slechte koffieadem die je bijna aflebberen. Yuk!


Daarom komen wij met 3 smoesjes om dit te voorkomen!


  1. Vertel dat je griep hebt





“Ja het heerst hè…. zo balen!!!” Doe een dikke sjaal om, pleur extra veel witte poeder op je bakkes en smeer een klein beetje blauwe oogschaduw op je wallen. Succes gegarandeerd.


  1. Fake een koortslip





Niets dat zoenen meer afschrikt dan een goede dosis herpes (al moet 1 dame van A.C.C. bekennen dat dit in de kroeg niet altijd het geval is). Je kunt een koortslip patch of wat witte zalf op je lippen smeren, maar eigenlijk hoeft dit niet perse. Het vertellen zorgt er al voor dat mensen ver van je vandaan blijven.


  1. Gewoon niet vertellen dat je jarig bent





Got a secret, can you keep it… Zet je verjaardag op niet zichtbaar op Facebook, vertel niemand dat het eraan komt, en dan is deze dag heel snel voorbij.


Succes!

P.S. De eerste twee tips werken ook voor oud en nieuw, de dag dat je hoort dat je geslaagd bent en bij schoonfamiliebezoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten